Duizenden kinderen duiken keuken in tegen kinderkanker.

01-03-2022 17:14

 

 

 

Maart is voor het vierde jaar op rij de  'nationale bakmaand'  voor Stichting Kinderen Kankervrij’ (KiKa). Duizenden kinderen in heel Nederland duiken de keuken in om zoveel mogelijk geld bij elkaar te bakken in de strijd tegen kinderkanker. 

 

Aftrap social media:


Door de jaren heen leverde Bakken voor KiKa ruim 180.000 euro op. Dit jaar gaat een recordaantal actievoerders van honderden kinderopvangorganisaties proberen dat bedrag te verbreken. De opbrengst komt ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker. De aftrap is op 1 maart, via de social mediakanalen van KiKa, door presentator Klaas van der Eerden (NPO/RTL) en actrice Jill Schirnhofer (AVRO Tros/ZAPP) die zoveel mogelijk kinderen oproepen om mee te doen aan de actie. 

 

Klaas van der Eerden: “Als oud presentator van de CupCakeCup draag ik Bakken voor KiKa een warm hart toe en wens ik alle kinderen succes! De opbrengst is dan ook ontzettend belangrijk voor baanbrekend onderzoek in de strijd tegen kinderkanker.”


Doodsoorzaak nummer één:

 

Kinderkanker is nog altijd doodsoorzaak nummer één door ziekte onder kinderen in Nederland. Jaarlijks krijgen bijna 600 kinderen in Nederland kanker. Ruim 19% van deze kinderen redt het niet. Concreet houdt dit in dat iedere drie dagen één kind in Nederland sterft aan de gevolgen van kanker.

 

Jakolien van Eijk (Directeur Marketing en Innovatie bij KiKa): “Het doel van de campagne is, naast het werven van zoveel mogelijk fondsen voor onderzoek, om kinderen in heel Nederland in beweging te krijgen en bewust te maken over kinderkanker. We zijn overdonderd door de hoeveelheid actievoerders. Ontzettend bijzonder om te zien dat zelfs de allerkleinsten in actie komen voor een stichting. Allemaal voor maar één doel: 100% genezing.” 

 

 

Voor de Video van  dit Artikel klik hier

 
 
 
 
Bron: www.kika.nl