Lancering 'Vlogbende' voor het goede doel.

03-02-2020 17:09


Auteur: Alphens.nl






Sommige mooie dingen komen voort uit minder mooie aanleidingen. Zo ook 'Vlogbende', een eenmalig magazine waarvan de opbrengsten naar een goed doel gaan. Het idee voor het magazine kwam van Alphenaar Daan, die vorig jaar op 37-jarige leeftijd overleed aan Acute Lymfatische Leukemie.


In september 2019 verloor Daan op 37-jarige leeftijd de strijd tegen Acute Lymfatische Leukemie. Tijdens het verloop van zijn ziekte bedacht Daan het magazine Vlogbende. Het doel was om geld in te zamelen voor onderzoek naar deze vreselijke ziekte, waar hij zelf aan overleed. Twee collega's en vrienden van Daan, Marcelle van Bakel en Juul Schats, namen op persoonlijke titel het initiatief om het magazine alsnog uit te geven.


Het idee van Daan:

"Daan was altijd positief, zowel voor als tijdens zijn ziekte. Altijd bezig om het maximale uit het leven te halen en iedereen te beïnvloeden met zijn positieve energie. Koste wat het kost wilde hij dan ook iets betekenen voor de leukemiepatiënt van de toekomst", vertelt Marcelle. "Het was Daan zijn droom om heel veel geld in te zamelen zodat er nog meer onderzoek kan worden gedaan."


Maar hoe en wat dan precies? Ook dat was voor Daan helder. "Zijn kinderen kijken dagelijks naar hun helden op YouTube. Hoe mooi zou het zijn als er een magazine zou worden gemaakt over hun idolen? Want buiten het feit dat alle kids op YouTube hun helden dagelijks kunnen volgen, is lezen voor kinderen enorm belangrijk. Ze worden er slim, blij en gezond van! Het idee van Daan is daarmee tweeledig. Enerzijds wordt er geld ingezameld, anderzijds draagt 'Vlogbende' op eigen wijze bij aan leesbevordering bij kinderen."


Als Daan er nog was geweest, dan had hij deze droom samen met collega Marcelle waargemaakt, want het uitbrengen van dit magazine is het afgelopen jaar dagelijks onderwerp van gesprek geweest. "De voorbereidingen waren gestart en de ideeën stonden op papier, echter na de stamceltransplantatie is Daan helaas niet meer in staat geweest om dit samen af te maken." Met hulp van Juul is het tijdschrift - en daarmee de grote wens van Daan - alsnog uitgekomen.


Vlogbende:

Vlogbende is een magazine voor kinderen tussen zes en veertien jaar oud, dat in teken staat van vloggers en YouTubers. In totaal hebben er twaalf bekende vloggers/YouTubers meegewerkt aan deze eenmalige uitgave voor het goede doel, waaronder Dylan Haegens, Enzo Knol en Bibi. Vlogbende staat boordevol vlogtips, interviews, puzzels en weetjes. Ook staan er een heleboel win-acties in het magazine. Lezers kunnen onder meer (gesigneerde) merchandise winnen van hun vloghelden.


Het magazine kost € 6,50 en is via Betapress te bestellen (EAN-code 8710966017722).


In totaal bevat het magazine 64 pagina's en een megagrote poster (verjaardagskalender met alle vloggers/YouTubers).



Op dinsdag 4 februari 2020 (Wereldkankerdag) wordt het magazine Vlogbende gelanceerd en zal het onder meer in de winkels van Primera, Bruna, AKO, Cigo en Albert Heijn verkrijgbaar zijn.


Ook is het te bestellen via de website www.vlogbende.nl



Bron: www.alphens.nl