Nieuwe campagne in België moet vrouwen herinneren aan borstonderzoek: Think Pink en Wondr lanceren ‘Boobie Bars’
Auteur; Megan Deprez -hln.be/medisch-advies
Met de ‘Boobie Bar’ willen Think Pink en Wondr vrouwen aansporen tot zelfcontrole op tekenen van borstkanker.
Foto: PlanetB
Een vrouw op de acht in België krijgt ooit borstkanker. Toch vergeten veel vrouwen zichzelf regelmatig te controleren. Met dat pijnlijke gegeven in het achterhoofd starten borstkankerorganisatie Think Pink en het Belgische self-caremerk Wondr samen een sensibiliseringscampagne. Hun ludiek geheugensteuntje: de zogenaamde ‘Boobie Bars’.
De campagne wordt gelanceerd op 1 oktober 2025, meteen het startschot van de jaarlijkse maand van de borstkanker. “Jezelf checken is enorm belangrijk, maar toch vergeten we het zo vaak”, klinkt het bij Think Pink. Met de ‘Boobie Bars’ willen de initiatiefnemers vrouwen op een laagdrempelige manier herinneren aan zelfonderzoek naar tekenen van borstkanker.
Officiële voorstelling:
Tijdens de officiële voorstelling in de Eskimo-fabriek in Gent zullen verschillende sprekers het belang van vroegtijdige opsporing toelichten. Onder andere arts dr. Femke Delporte, Febe Vandamme van Think Pink en Jef, maker van de podcast Onbespreekbaar, zullen aan het woord zijn.
Volgens de organisatoren kan ook de beauty- en lifestylewereld een rol spelen in het bespreekbaar maken van ernstige thema’s zoals borstkanker. Door dit ludieke element toe te voegen, hopen ze dat het onderwerp meer zichtbaar en bespreekbaar wordt en vrouwen er sneller aan denken om hun borsten regelmatig te controleren.
'Boobie Bar'
Foto; Wondr
Bron; www.hln.be