Pink Ribbon lanceert nieuwe campagne en armband 'Draag bij aan Hoop'.

25-09-2023 17:36

 

 

Pink Ribbon lanceert nieuwe campagne en armband 'Draag bij aan Hoop'

 

 

 

Al 20 jaar staat Pink Ribbon zij aan zij met vrouwen, onderzoekers, en iedereen die steun biedt, tegen borstkanker. Voor de borstkankermaand oktober 2023 lanceert met met MediaMonks nu de bijzondere campagne ‘Draag bij aan Hoop’.

 

In de film vertelt ambassadeur Quinty Trustfull haar verhaal achter haar ontwerp van de Pink Ribbon Armband waar de vlinder - het symbool voor liefde en hoop - centraal staat.

 

Door middel van een speciaal ontworpen armband vertelt Pink Ribbon elk jaar het verhaal van borstkanker. Dit jaar deelt Quinty Trustfull, die al bijna 20 jaar ambassadeur is voor Pink Ribbon, haar verhaal en waarom de vlinder zo belangrijk is in herinnering van haar moeder, die bijna 20 jaar geleden overleed aan borstkanker. Niet alleen staat de vlinder volgens het betrokken team symbool voor liefde en hoop, maar het refereert die ook aan het fenomeen dat een enkele vlinder een orkaan kan veroorzaken: zelfs kleine acties kunnen een enorm effect hebben.

 

Indira Balgobind, Brandmanager van Pink Ribbon, vertelt: 'Wat een bijzondere campagne. We zijn heel erg trots op het resultaat en op onze ambassadeur Quinty Trustfull. Hartverwarmend om alle reacties op de bedel van de vlinder die aan de armband hangt te horen en lezen. Het is voor velen een brenger van liefde en hoop en daar sluit ik me volledig bij aan.'

 

Quinty Trustfull, ambassadeur Pink Ribbon: 'Bijna 20 jaar geleden verloren we mijn moeder aan de gevolgen van borstkanker. Het gemis is er nog elke dag. Pink Ribbon bestaat dit jaar 20 jaar in Nederland. Ik vind het fantastisch en eervol dat ik dit jaar mag bekronen met het ontwerpen van dit armbandje. De vlinder-bedel was een must, deze doet me aan mijn moeder denken. En staat onder andere voor liefde en hoop.'

 

Purva Michaels, art director bij MediaMonks, voegt toe: 'We zijn ontzettend trots dat we kunnen bijdragen aan zo’n belangrijke campagne. Met deze campagne laten we de kracht zien van hoop. De Pink Ribbon Armband zet ons samen in beweging om nieuw borstkankeronderzoek te steunen en is een cruciale bijdrage. Niet alleen dat, het is het ultieme voorbeeld van een kleine bijdrage die grote gevolgen heeft, zo ook een vlinder die een orkaan kan veroorzaken.'

 

De 360-campagne wordt vandaag gelanceerd en bestaat uit een film die op televisie, in de bioscoop en online te zien zal zijn en een social media, DOOH en printcampagne. De campagne zal gedurende de hele maand oktober te zien zijn om zo veel mogelijk mensen te stimuleren een Pink Ribbon Armband te kopen. Hiermee dragen ze bij aan onderzoek, hoop en het steunen van mensen met borstkanker.

 

 

De Pink Ribbon Armband is het symbool om mensen met borstkanker te steunen.

 

Elk jaar een ander ontwerp, maar altijd herkenbaar ‘Pink Ribbon’. In oktober, borstkankermaand, is de armband ook te koop bij o.a. Albert Heijn, Bruna, DA en Hunkemöller. 

 

De armband is te bestellen via pinkribbon.nl/shop

 

 

Kijk voor meer informatie en nog meer verkoopadressen op pinkribbon.nl/armband.

(PvWK)

 

 

Bekijk hier de bijbehorende video voor Pink Ribbon.